dk  no  en

Prevas har ingått avtal med Isola AS

PRESSRELEASE

2015-09-24

Isola AS inför underhållssystemet Infor EAM från Prevas i sina norska fabriker.
Prevas uppdrag är att leverera ett modernt och hållbart underhållssystem.

Isola tillverkar och levererar funktionella och tidsenliga kvalitetslösningar för tak, väggar, golv och grund. Isolas huvudkontor och administration finns i Eidanger i Norge tillsammans med två fabriker. Dessutom har de fabriker i Notodden, Røros och Tjeckien.

Koncernen har valt Infor EAM från Prevas för att säkerställa optimalt och kostnadseffektivt underhåll i sina fabriker. Som ett första steg implementeras underhållssystemet i deras fabriker i Eidanger där de snart går live. Därefter står Notodden och Røros på tur under hösten.

- Vi har tidigare haft underhållssystem som vi använt i varierande utsträckning i några av våra fabriker. Vi har saknat ett gemensamt system och en gemensam arbetsmetod inom koncernen. Med Infor EAM får vi nu ett gemensamt underhållssystem som är anpassat för gemensam koordinering och som samtidigt är enkelt att anpassa till lokala förhållanden och behov. Samtidigt har Prevas visat att de vill vara med och säkerställa att vi lyckas med införandet och att systemet inte bara blir ett system för att dokumentera det vi gör, utan faktiskt kan användas till effektivisering och förbättring. På sikt ska vi också ta med den tjeckiska fabriken i systemet samt integrera lösningen med vår driftskontroll för ännu bättre utnyttjande, säger Arild Berdalen, teknisk chef för fabrikerna i Eidanger

Infor EAM utvecklas av Infor Global Solutions och ingår i en portfölj med världsledande lösningar för industrimarknaden. Systemet är ett av världens mest använda service- och underhållssystem med ca 15 000 kunder inom offentlig och privat sektor över hela världen, och det levereras på den nordiska marknaden av Prevas som är Gold Partner för Infor EAM.

- Isola är ett bra exempel på en kund som har förstått hur stor effekt man kan få genom att införa ett modernt underhållssystem. De inser att det också handlar om att motivera och engagera organisationen internt så att underhållssystemet inte bara blir ännu ett system, utan att det faktiskt är ett verktyg för att åstadkomma resultat och förbättring. Vi gläder oss åt att få delta i en spännande process under de kommande åren, berättar Einar Alexander Andersen, försäljningschef på Prevas.

FÖR MER INFORMATION

Prevas AB

Lothar Dröschmeister

Center of Excellence Manager EAM

Tel

Karl-Gustav Ramström

David Baeckström

Sales Executive EAM

Tel

Prevas

Med spetskompetens inom teknisk produktutveckling, inbyggda system och industriell IT & automation bidrar Prevas med innovativa lösningar och tjänster som skapar tillväxt.

info@prevas.se

Kundsupport