dk  no  en

sv en dk no

Ökad eftermarknadsaffär med smarta tjänster

PRESSRELEASE

2018-10-02
Ökad eftermarknad med smarta tjänster

Den danska ugnstillverkaren Hounö har lanserat molnlösning Let’s Cook.

Med hjälp av ett nära samarbete mellan Hounö, Design People och Prevas har en totallösning tagits fram, där slutkunden inte bara har sina ugnar i molnet med alla fördelar det medför, utan också kan få in fler produkter i samma lösning. En lösning där enheter kan kommunicera med varandra, där man kan få en samlad bild över förbrukningen för hela köket och där förebyggande service inte bara omfattar en produkt utan ser till att hela köket fungerar.

Prevas och Hounö har länge haft ett nära samarbete när det gäller utveckling av elektronik och programvara. Visionen för det nya projektet utgick från en dröm om att koppla ihop produkter, samla in data och erbjuda tjänster och produkter direkt till kunden. En dröm som nu blivit verklighet.

- Det är verkligen spännande att få vara deras partner och utveckla en totallösning för uppkopplade produkter. Vi har deltagit i projektet hela vägen och fungerat som teknisk sparringpartner när det gäller möjliga tekniska lösningar, säger Søren W. Mathiasen säljchef på Prevas i Danmark.

Prevas har även implementerat lösningen och använt företagets paketerade lösning Prevas Simple Connect som infrastruktur och Angular JS för frontend-utveckling. Prevas Simple Connect är en samlad lösning med ett extra lager av logik för hantering av användare, enheter, rättigheter, para ihop och säkerhet. Prevas Simpel Connect gör det möjligt att enkelt koppla samman flera produkter och flytta den delen från installation och produktion till installationen hos slutkunden utan att användarna involveras.

Hounös moderbolag, Middleby, planerar nu för en utvidgning till sina systerbolag med en lösning som de kallar Middleby Connect. En lösning som ser till att hela köket blir funktionsdugligt.

FÖR MER INFORMATION

Prevas AB

Søren W. Mathiasen

Vice President Sales & Marketing

Björn Andersson

Senior Vice President, Product Development Solutions

Henrik Møller

President Prevas A/S

Prevas

Med spetskompetens inom teknisk produktutveckling, inbyggda system och industriell IT & automation bidrar Prevas med innovativa lösningar och tjänster som skapar tillväxt.

info@prevas.se

Kundsupport