language arrow_drop_down
DK NO EN
Nyhet: 2019-10-08

Hållbar produktion i fokus när Prevas och Recab blir partners

Prevas och Recab är båda etablerade leverantörer inom svensk industri. Parterna har nu valt att inleda ett oberoende samarbete kring hållbar produktion i syfte att kunna erbjuda helhetslösningar som gör det enklare för organisationer att ta nästa steg på sin digitaliseringsresa.

Svensk industri står inför ständiga utmaningar och måste hitta nya lösningar för att finna vägen till en modern och hållbar produktion.

- Vägen dit stavas digitalisering, automatisering och smart produktion, säger Ylva Amrén regionchef på Prevas. Många företag har påbörjat sin digitaliseringsresa men tyvärr tas fortfarande allt för små steg, lite för sent. Många digitaliseringsinitiativ har också lagts på is på grund av att samma IT-utrustning som nyttjas i kontorsmiljö förväntas klara den tuffa produktionsmiljön som kan finnas i en fabrik. Vi vill göra det enklare att ta nästa steg och våga lita på att det fungerar genom att erbjuda hållbara helhetslösningar med de rätta förutsättningarna.

Om man fortsätter som man alltid har gjort så kan det bli svårt att behålla en marknadsposition. Incitamenten för förändringar är därmed starka och det är mycket som händer nu. Produktutbudet blir betydligt mer omfattande och komplexiteten växer där industriföretag ställs inför nya utmaningar i en takt som aldrig förr.

- Prevas och Recab kompletterar varandra utmärkt, fortsätter Ylva Amrén som är mycket glad över samarbetet. Genom Prevas gedigna kompetens inom produktionslogistik, robotisering, automation, uppkopplade maskiner med tillståndsövervakning, dataanalys med AI och maskininlärning och Recabs expertis inom sensorer, industriell kommunikation och skräddarsydda industriella datorer kan vi tillsammans erbjuda våra kunder framtidssäkra och innovativa helhetslösningar.

- Vi är mycket nöjda med det nya samarbetet med Prevas, säger Carolin Burlin, VD på Recab. Vi ser ett stort behov av helhetslösningar för företag som vill digitalisera sin verksamhet. Att få samarbeta med någon som Prevas som har över 30 års erfarenhet av teknikbaserad verksamhetsutveckling är riktigt häftigt. I och med detta samarbete kan våra produkter verkligen komma till sin rätt ute i industrin. Att sammanfläta våra kompetenser på det här sättet är att växla upp för oss alla.

Ylva Amrén

Business Region Manager, Region West