Hus efter hus, skorsten efter skorsten
leveranser med hjälp av fältservice är rena succén
Nöjd och belåten Tomten hem till Nodpolen sig nu kan bege
där Tomtemors speciella julklapp återstår att ge
Men ännu är inte Tomtens arbete helt klart
uppföljning kvarstår för att garantera nästa års leveranser på rekordfart
Tomten i sin lagade släde som dras av duktiga renar flyger från hus till hus, klättrar ner i skorstenen och lämnar julklappar under julgranen till alla små flickor och pojkar som sover så sött. Bara tanken att alla paket snart ska öppnas med stor glädje är något som ger Tomten den energi han behöver för att fortsätta resan utan vilopauser. Framme vid sitt sista hus stannar Tomten en stund för att uppskatta denna stilla och magiska natt. Inne i huset på bordet bredvid julgranen har barnen lämnat en skål med pepparkakor i formen av små tomtar och en stor termos med varm glögg, något som Tomten med nöje sveper i en endaste stor slurk. Han återvänder till sin släde och far igen upp mot den svarta himlen full av stjärnor, och över hustaken ekar ”Ho, Ho, Ho, Goood Juuuuuul”.
I Nodpolen har Nissarna förberett ett ordentligt välkomnande genom att skotta en landningsbana och pryda den full av belysning i olika färger. De lyser starkare än månens sken så att Tomten med renar och släde kan landa säkert. Efter att släden ställts undan och renarna förts in i stallet där de får välförtjänat foder, traskar Tomten in i stugan. Där välkomnas han av högt jublande Nissar och av Tomtemor som alla kramar om honom och gratulerar till en lyckad leverans.
Självklart ska denna natt firas ordentligt men ack suckar Tomten, redan i morgon väntar uppföljning och utvärdering som vanligtvis innebär huvudvärk. Tomtemor kan dock lugna Tomten genom att påminna om att denna gång blir det annorlunda. Inte nog med att Tomtemor med hjälp av ett digitaliserat fältservicesystem har kunnat följa hela Tomtens resa i realtid, all insamling av data skett automatiskt medan Tomten levererat alla julklappar. Detta innebär väldigt mycket förenkling och inte alls samma kaos av post-it lappar och fullklottrade whiteboards som annars tagit dagar att göra något vettigt utav.
I takt med att barnens förväntningar ökar inför varje jul måste även Tomten, Tomtemor och Nissarna kontinuerlig utveckla sina arbetssätt. Med hjälp av uppföljning och utvärdering av årets resultat kan prioriteringar av funktioner och förbättringar som driver nästa års framgång fastställas. Nu kan Tomten äntligen andas ut med ett förtroende att fältservice hjälper honom även inför nästa jul.
Vilken karl jag har konstaterar Tomtemor glatt
tänk vad han hinner med på en enda natt.
Trots oväder, Grinchen och en stukad fot
kunde Tomten mha app-araten på allt råda bot.
Vilken tur vi anlitade Prevas FSM-gäng
det var minsann värt varandra peng.
Och nu när Tomten är en sådan influencer
kommer IFS sälja massor av licenser.
- Jag måste verkligen ta chansen
att berätta om fältservice på ”De 5 Legenderna konferensen”
Det kommer ju revolutionera jobbet även för dem
Påskharen kan implementera FSM redan i vår om han lägger på en rem
Snart ska vårt rara Tomtepar öppna sina egna paket
.. och vad som är i det hårda från Tomten är det bara de två som vet..
Kategorier/Taggar
Kontakta oss
Du måste vara inloggad för att få kommentera
Stängd för fler kommentarer
Relaterade artiklar
Blev det fel eller har julklappen redan pajjat?
Jultomten måste planera om resan!
Jultomten behöver assistans.
Tre steg till testautomatiserad miljö.
I Jultomtens fältverkstad.
Digitalisering av fältservice, film del 2
IoT del 4. Vår nya affärsmodell.
Kemikalielagstiftningar, mycket att tänka på
Hur kan industrin utnyttja gamification?
Digitalisering av fältservice, film del 1
Gamification, i din vardag. Hur det funkar och hur det kan påverka industrin positivt!
Klinisk utvärdering av medicintekniska produkter.
Framtidens fastighetsunderhåll – digitala tvillingar i fokus.
Bildbehandling, inte så komplicerat som det låter!
IoT del 3. Vår nya affärsmodell.
Att gå med i ett partnernätverk – vad innebär det för mig?
Shh… don't say it [Innovation] too aloud!
Underhållssystem – varför välja molnet?
Vad är UX och varför är det så viktigt för mitt företag?
IoT del 2. Vår nya affärsmodell.
Nyfiken på hur du kan digitalisera din fältservice?
Är min app en medicinteknisk produkt?
Fältservice – vem är din ledstjärna?
En IoT fabrik på fyra hjul.
Prototyping i Figma.
IoT del 1. Vår nya affärsmodell.
Brexit, Microservices och AI.
Hello IoT Button.
Smart Maintenance for competitive edge.
Taking advantage of electronics in modern healthcare.
En resa in i framtiden.
Digitalisering och automation - på rätt sätt.
Mobil teknologi växer inom hälso och sjukvården.
Kommentarer